Jag behöver väl inte någon avlastning trots allt?

Den här eftermiddagen och kvällen har varit helt underbar! Jag hämtade Christopher från förskolan vid 14-tiden och var med när han fick äta mellanmål där. När vi gick därifrån ville han först inte sitta i vagnen, men när jag berättade att vi skulle hem till Mia blev han eld och lågor och ville verkligen sitta i vagnen. "Gå hem. Leka med Mia!" upprepade han flera gånger på vägen hem. När vi kom hem gick han in i vardagsrummet där barnens leksaker finns och så satt han och läste böcker och lekte för sig själv. Ibland kom han in till oss och ville mysa lite, men sen gick han ut och fortsatte med sin lek.
När Oliver kom hem från sin pappa var båda barnen överlyckliga och lekte jättefint tillsammans, inte minsta lilla bråk om bilarna eller traktorn var det. Vid middagen skötte sig båda barnen exemplariskt, förutom ett glas som Ticke lekte med som åkte i golvet och gick i bitar. Men det är smällar man får ta när man har barn, och det gjorde mig ingenting alls!
Efter middagen fick barnen leka en stund till och sen började dom städa undan leksakerna som dom hade använt utan att vi ens behövde säga till! När leksakerna var undanplockade frågade jag Christopher om han ville ha lite varm mjölk och sa genast ja och gick in i vårat rum, lade sig i min säng och stoppade om sig själv och sen låg han där snällt och väntade på sin varma mjölk.
Det har inte varit något bråk alls om blöjbyte, maten, städningen eller nattningen.

Summa summarum; Två helt underbara barn gör en helt underbar kväll! Och det är just vid såna här tillfällen som jag känner att jag inte alls vill ha avlastning med Christopher, trots att jag egentligen behöver det.


Christopher & jag - 2008

Ett par skrivna ord
Postat av: Carro

barn är till att chocka en ibland.. Saknar er ju.. Puss puss

2009-08-29 @ 15:25:52
URL: http://metrobloggen.se/mizzycarro

Här skriver du det du vill ha sagt:

Hej, vad heter du?
Är du värd att minnas?

Mejl-adress (visas bara för mig):

Har du en blogg eller hemsida?

Och vad vill du ha sagt?:

Trackback
RSS 2.0