Olivers borttappade kossa.

På lördag ska Ticke eventuellt till sin farfar och stanna tills på söndag. Och då ska jag antagligen till Dennis och kolla film. Någon som hette Jumper(?) skulle vi se tydligen och sen High School Musical 2&3, för dom har jag inte sett ännu.

Det blev en sen middag för oss alla idag. SamboMia åkte iväg och storhandlade med Stefan (tack så mycket, det behövdes en stor, stark karl med bil och körkort!) och köpte med sig pizza hem, så när klockan var ungefär halvåtta började vi äta. En och en halv timme senare låg båda barnen i varsin säng och var på väg att somna. Eftersom Christopher har varit sjuk har han fått sova i min säng varje natt, bara för att jag lätt ska kunna ge honom medicin om han skulle behöva det, men så tipsade A-K mig om att inte ha fönstret öppet under natten, för det förvärrar hostan väldigt mycket. Så ikväll stängde jag fönstret redan vid 18-tiden och hör och häpna - han har inte hostat en enda gång! Fast medicin har han fått iallafall eftersom han ändå är lite förkyld fortfarande...
När båda barnen somnat började jag och min sambo städa och när det var dags för mig att städa badrummet såg jag att det låg en leksak i brunnen, så jag ropade på Patrik.
Jag: Det ligger något där.
Patrik: Jag ser det.
Jag: Ja? Det ligger något där...
Patrik: Ja. Och det är något som inte ska ligga där.
Jag: Ja?! Det har jag också konstaterat. Kan du plocka upp den?
Patrik säger ja och plockar upp en diskhandske (som av någon anledningen ligger å badrumsgolvet). Han öppnar handsken och tittar ner i den och säger: Ja, alltså, hos er vet man väl aldrig vad man hittar...
Det berättade jag för min lilla sambo, så hon slog honom lite grann. Rätt åt dig, haha. Och nej, vårat hem är inte äckligt. Och det är framförallt inte en knarkarkvart.
För övrigt så är Olibaj's lilla kossa som har varit försvunnen ett tag hittad igen. Den låg också i brunnen och den plockade Patrik upp. Han är en snäll kille. Ibland.


Olivers lilla kossa som har varit spårlöst försvunnen ett bra tag.
Den lever nu sitt liv bland sopor. I ett sopnedkast.
Borta.

Ett par skrivna ord

Här skriver du det du vill ha sagt:

Hej, vad heter du?
Är du värd att minnas?

Mejl-adress (visas bara för mig):

Har du en blogg eller hemsida?

Och vad vill du ha sagt?:

Trackback
RSS 2.0