Avsvimmad & trasigt.

Jag har haft en riktigt bra dag idag, trots SL och barnvagnen. Barnbidraget sitter på kontot, Ticke ligger i sängen och Dennis ligger i soffan. SL förstörde en stor del av min dag, men jag är glad ändå. Det var stora förseningar i pendeltågstrafiken pga. all snö och is, men vi kom ju dit vi skulle iallafall. Barnvagnen är det ju lite värre med... När jag och Ticke var på väg hem från Jakobsberg, precis när tåget hade saktat in vid våran station, så var det en kille som svimmade. Bara sådär, PANG! Så låg han rakt över barnvagnen och sen gled han ner på golvet. Jag är inte den som är den och bara går därifrån när något sådant händer, så jag stannade kvar på tåget för att fråga hur han mådde och så. Nästa station: Karlberg. Vi klev av tåget och då kände jag att det var ganska svårt att köra barnvagnen. Jag är van vid det eftersom framhjulet låser sig med jämna mellanrum, men nu var det något annat. Jag slängde en blick ner mot höger hjul och såg att hjulet satt helt skevt! När killen föll ihop över barnvagnen vek sig alltså hjulet så en av ekrarna gick av. Tur att det gick bra för killen iallafall!


Ticke-Litus hemma hos Nathalie och Zacke.

Men det är ingen större förlust, jag ska ju ändå köpa en pulka imorgon till Ticke, så vi kan lika gärna ta den fram och tillbaka till dagis imorgon.. Sen kommer han vara ledig i tre veckor, den 11:e januari börjar han igen. Och den 7:e januari ska jag börja i skolan! Visserligen bara Svenska A och Samhällskunskap A, men det är en bra början.

Nu ska jag få liv i Dennis så vi kan sova i sängen istället.

PUSS!

Ett par skrivna ord
Postat av: Carro

Jaså så du ska försöka dig på med de igen. På distans eller ska du sitta i skolbänken?? =)

2009-12-19 @ 20:46:03
URL: http://metrobloggen.se/mizzycarro

Här skriver du det du vill ha sagt:

Hej, vad heter du?
Är du värd att minnas?

Mejl-adress (visas bara för mig):

Har du en blogg eller hemsida?

Och vad vill du ha sagt?:

Trackback
RSS 2.0