Skolsaknad och kräftskiva

Hualigen, jag börjar vänja mig vid min nya dygnsrytm! Men ja, jag ska väl inte klaga? Att somna i tid på kvällarna och vakna utvilad på morgonen - det gör bara min kropp och själ gott. Fast imorse höll jag på att gå under! Vi drack upp sista mjölken igår kväll, och jag måste ha mitt kaffe vaje morgon, men tji på den. Jag fick köpa en kaffe när jag kom till Sundbyberg istället.

Nya jobbet är asroligt! Jag trivs hur bra som helst, speciellt nu när jag börjar få kontakt med kollegorna också. Imorgon är det kräftskiva på jobbet, vet dock inte om jag ska stanna kvar där.. Jag måste ju till Bro och hämta Ticke och sen åka till Årstaberg med honom så att hans pappa kan få ha lite umgänge med honom.. Äh, det löser sig. I värsta fall får väl min krassliga pojkvän (tänkte skriva dåliga pojkvän först, haha) åka och möta mig på Centralen med Ticke.

Jag har egentligen inte så värst mycket att skriva om för tillfället, jag försöker väl mest ta vara på all tid jag har (läs: försöker att inte sitta vid datorn hela tiden). Kameran ligger någonstans här hemma, så det blir ju inte direkt mycket bilder tagna nu heller.

Nu ska jag hälla upp chips i en skål och ta ut drickan i vardagsrummet och sätta mig och titta på Bröllopsfotografen tillsammans med Dennis. Jag ÄLSKAR den filmen, trots att jag bara har sett halva! Men, som vissa redan vet, så är jag ett stort fan av Tuva Novotny - och hon är med i filmen! Vem kan låta bli att tycka om den pinglan?



Idag kände jag förresten att jag nog saknar att gå i skolan. Läste min lillasyster Amanda's blogg, hon skrev något om sommarlov och så.. Hade jag fått en chans nu, då hade jag lätt tagit den och gått om skolan och skött den ordentligt! Jag hade pluggat som attan, läst läxor och varit bäst i klassen (kanske inte). Jag hade varit en elev som tog studenten, men näej. Istället valde jag den "enkla" vägen: Jag började jobba så fort jag kunde. Egentligen har jag inte så mycket att klaga på, för jag vet faktiskt ingen som får jobb så lätt som jag, haha. Självgod, vad är det? Men å andra sidan så vet jag heller ingen som tröttnar på ett jobb så lätt som jag.. Det är väl en rätt stor nackdel med mig. Pergola är det enda arbete som jag inte har tröttnat på, men ja.. Den restaurangen var ju som mitt andra barn också.

Nu tröttnade Dennis på att vänta på att jag skulle plocka fram chips och sådant, så han gjorde det. Antar att det är dags att se på film nu då?


Ett par skrivna ord
Postat av: Amanda

Har tävling på min blogg:)

2010-08-27 @ 15:59:30
URL: http://amisamanda.blogg.se/
Postat av: Barbie

Åh den filmen är så söt! Speciellt när det är en värmlänning med! Fast jag visste att vi lät riktigt så... haha!

2010-08-27 @ 20:08:07
URL: http://thabarbiedoll.blogg.se/

Här skriver du det du vill ha sagt:

Hej, vad heter du?
Är du värd att minnas?

Mejl-adress (visas bara för mig):

Har du en blogg eller hemsida?

Och vad vill du ha sagt?:

Trackback
RSS 2.0