Pengar imorgon, förhoppningsvis!

Idag har ju Christopher varit hemma från dagis för att han var lite varm imorse. Jag vill inte riskera att han blir dålig när han är där och leker med sina kompisar.. Men imorgon ska han få gå tillbaka, för han har inte haft feber på hela dagen. Det var bara precis när vi vaknade imorse som han kändes varm.

Har varit hos soc. idag och diskuterat pengar och hur jag ska söka jobb. Jag förklarade för henne för tusende gången kanske att jag inte klarar av att sitta i en större grupp med helt främmande människor och söka jobb, den biten får någon annan sköta. Men vi kom iaf fram till att jag ska slippa gå på Jobbcenter och så ska vi försöka få ut mig på praktik istället och så ska jag dessutom sitta hemma och söka minst fem jobb i veckan. Me lööööjk it. Det blir ju ändå att jag söker fler jobb, hittar alltid något intressant på Arbetsförmedlingens hemsida.
Efter mötet hos min handläggare gick jag och Christopher hemåt för att laga ltie lunch. Som vanligt vägrade han äta om han inte fick gröt eller en macka, men jag ger mig inte. Tids nog kommer han äta, går det för lång tid får jag väl ge honom lite gröt eller så.. Men lite riktig mat i magen vore väl inte helt fel. Klockan 13.00 skulle jag vara hos en annan socialsekreterare, vi var där tio minuter innan avtalad tid. Vi väntade, minuterna gick... Till sist gick vi därifrån, klockan var då 13.24. Hade inte så värst mycket tålamod kvar i kroppen vid det laget för Ticke hade bråkat, slagits, sparkats.. Dessutom slog han en annan kvnina som satt utanför och väntade. Inte okej.

Nu ska jag försöka ringa den sistnämnda som vi skulle träffa idag, hon sitter på sammanträde fram till klockan 15.00. Skriver mer sen!

PUSS!

Ett par skrivna ord

Här skriver du det du vill ha sagt:

Hej, vad heter du?
Är du värd att minnas?

Mejl-adress (visas bara för mig):

Har du en blogg eller hemsida?

Och vad vill du ha sagt?:

Trackback
RSS 2.0